Ge dagen en riktigt bra start.

Känner du som många andra att du har haft planer för dagen men att de spricker redan första arbetstimmen?

Det finns en väldig enkel men effektiv metod för att du ska få gjort det som är viktigt för dig.

  1. Innan du startar igång datorn och arbetstelefonen. Hitta en plats där du inte blir störd av andra. Det kan vara på din arbetsplats, det kan också vara hemma innan du sticker iväg.
  2. Sätt dig ner 5-7 minuter och fundera på vad som är viktigt för idag. Titta i din kalender. Vilka möten har du inplanerade idag? Något som behöver förberedas? Ta fram din att-göra-lista, vilka uppgifter vill jag prioritera idag?
  3. De uppgifter som du vill hinna med idag. Gör de direkt innan du drar igång systemen (mail, telefon osv.)

När vi startar dagen med att läsa våra mail, sms, svarar i telefon … , så är det väldigt lätt att vi gör saker som är viktiga för någon annan. Våra egna uppgifter som vi ville ha gjort har nu hamnat längre ner på listan.

Istället för att starta dagen i där du funderar på vad som är viktigt för dig och tar itu med de uppgifterna direkt.

Det här är inget rocket science men många gånger så är det enkla det mest kraftfulla.

Tips på en riktigt bra start på din dag.